Toyota Professional Bielsko-Biała - Ekstremalne Land Cruisery | Toyota | SEMA 2022
24-11-2022

Ekstremalne Land Cruisery prosto z Australii

SEMA 2022
Na targach SEMA w Las Vegas Toyota co roku prezentuje zmodyfikowane wersje swoich pojazdów. W 2022 roku były to trzy wyprawowe Land Cruisery przygotowane przez tunerów z Australii. Na ich przykładzie pokazano, jak wygląda off-road i overlanding na australijskich bezdrożach.
Podczas tegorocznych targów SEMA w Las Vegas na stoisku Toyoty można było podziwiać trzy wyjątkowe Land Cruisery. Dwa z nich to aktualnie dostępne na wybranych rynkach konstrukcje serii J7. Trzeci to prawdziwy klasyk, czyli przedstawiciel kultowej serii J4. Wszystkie trzy zostały przystosowane do jazdy po australijskich bezdrożach.

LC79 Supertourer z przyczepą

  • Toyota LC79 Supertourer to samochód wyprawowy w pełni przygotowany do podróży off-the-grid, czyli z dala od cywilizacji i źródeł prądu. 

    Tuning rozpoczęto tu od wydłużenia podwozia modelu LC 70 Series GLX o 11,8'', co umożliwiło montaż zabudowy Supertourer. Zmodyfikowano silnik i zawieszenie, dodano terenowe koła i opony dostosowane do zmiennych warunków drogowych i off-roadowych. Zamontowano także dodatkowy, podwyższony wlot powietrza do silnika, tzw. snorkel, dodatkowe światła LED na dachu oraz wyciągarki z przodu i z tyłu pojazdu.

Samochód został wyposażony w system przechowywania bagaży, kuchenkę, wysuwaną lodówkę, bagażnik dachowy z zamontowanym na nim namiotem, rozkładane zadaszenie, kompresor powietrza, zbiornik na wodę oraz systemy nawigacji i komunikacji. 

Opcjonalnie dostępna jest również przyczepa Patriots Campers X3 Trailer z ogrzewanym namiotem. Została ona wyposażona w wewnętrzne i zewnętrzne schowki na bagaże, dużą zewnętrzną kuchnię, 75-litrową wysuwaną lodówko-zamrażarkę, 130-litrowy podwójny zbiornik na wodę, konwerter, baterię żelową i panel fotowoltaiczny.

LC79 6×6 Megatourer – samochód na wielką przygodę

Off-roadowa Toyota LC79 6×6 Megatourer to samochód stworzony do podróży bez ograniczeń. W tym przypadku przebudowano podwozie, dodając trzecią oś i dodatkowe dwa koła. Pojazd wyposażono w zawieszenie pneumatyczne Airbag Man i amortyzatory TJM® z regulacją wysokości i siły tłumienia. Dzięki temu prześwit auta zwiększył się o 8''. Kolejny krok to hamulce WP Pro Brakes z 14,2-calowymi tarczami i 6-tłoczkowymi zaciskami oraz 18'' koła ROH i opony błotne 37'' marki Mickey Thompson. 
  • Samochód został wyposażony w 6-cylindrowy rzędowy silnik Diesla o pojemności 4,2 litra, mocniejszą turbosprężarkę i nowy układ dolotowy. Zamontowano także snorkel, a spód pojazdu zabezpieczono specjalnymi osłonami.  

    Wspomnieć też należy o dostępnych akcesoriach wyprawowych: zintegrowanym bagażniku dachowym Pioneer, podwójnej listwie LED X-Ray Vision, wyciągarce TJM z przodu i z tyłu, dwóch 240-litrowych zbiorniki paliwa Brown Davis, 70-litrowym zbiorniku na wodę czy 60-litrowej lodówce. Za tylnym siedzeniem zamontowano system zasilania z dwiema bateriami litowo-jonowymi i dwiema AGM, kompresory, panele słoneczne i zestaw oświetlenia X-Ray Vision. 

LC79 6×6 Megatourer ma wszystko co potrzebne na udaną terenową wyprawę – potężne możliwości off-roadowe, sprzęt kampingowy, własne źródła energii oraz zapasy paliwa i wody.

Land Cruiser FJ49

Toyota na swoim stoisku pokazała też swój kultowy model FJ45 z 1977 roku, do którego trafiły najlepsze komponenty pochodzące z nowszego modelu Land Cruiser 79 (w tym silnik, skrzynia biegów, klimatyzacja, mechanizmy różnicowe i zawieszenie).  

Zmodyfikowany pojazd zyskał znacznie lepsze właściwości jezdne. Z przodu otrzymał specjalnie opracowane zawieszenie ze sprężynami śrubowymi, a z tyłu resory piórowe wzięte z LC 79, mocny terenowy mechanizm różnicowy JMACX i układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Za tym poszły modyfikacje nadwozia, takie jak poszerzenia błotników, hak holowniczy, wyciągarka Warn®, światła główne LED i dwie listwy z reflektorami na dachu. Kolejnym krokiem był montaż zewnętrznej klatki bezpieczeństwa oraz systemu elektrycznego Redarc Electronics®. 

We wnętrzu zachowano styl retro, dodając jedynie nową tapicerkę, konsolę i kierownicę Nardi®. W ten sposób powstał solidny, niezawodny i komfortowy samochód do jazdy w terenie, w którym pod klasycznym wyglądem legendarnego Land Cruisera FJ49 skrywają się aktualne rozwiązania zwiększające możliwości auta.