Toyota Professional Bielsko-Biała - Na Paris Fashion Week zadebiutowała Toyota Aygo X UNDERCOVER
2 marca 2023

Na Paris Fashion Week zadebiutowała Toyota Aygo X UNDERCOVER

Nowa limitowana edycja miejskiego crossovera

Toyota i Jun Takahashi, znany japoński projektant mody, stworzyli wyjątkową limitowaną edycję modelu Aygo X. Nowa wersja miejskiego crossovera – UNDERCOVER – zadebiutowała podczas pokazu kolekcji UNDERCOVER Fall 2023 w ramach Tygodnia Mody w Paryżu. Wyprodukowanych zostanie jedynie 5000 egz. Toyoty Aygo X UNDERCOVER.

Toyota Aygo X UNDERCOVER to pojazd, który odzwierciedla koncepcję projektowania Juna Takahashiego, którą cechuje nonkonformizm, nowatorskie spojrzenie na modę i chęć przełamywania stereotypów.

Uwagę zwraca wyjątkowa kompozycja kolorystyczna nadwozia stanowiąca połączenie dwóch tonacji szarości (Celestite Grey i Ash Grey) z akcentami w kolorze Coral Red. Elementy w odcieniu koralowym znajdziemy także na zderzakach, czarnych aluminiowych felgach 18" oraz we wnętrzu. Na dachu umieszczono naklejkę z hasłem CHAOS/BALANCE.

Kabina wyróżnia się tapicerkami z logotypem UNDERCOVER i dywanikami o specjalnym wzorze z monogramem.

Nowa wersja zostanie wyprodukowany w liczbie 5000 aut.

Spotkanie dwóch światów

W oryginalnym projekcie Toyoty i Juna Takahashiego świat motoryzacji łączy się ze światem mody. Kampania reklamowa związana z premierą Toyoty Aygo X UNDERCOVER osadzona została w fikcyjnym świecie Paryż, Tokio. To miasto, w którym rzeczywistość wirtualna przenika się z fizyczną, a elegancja paryskiej dzielnicy Le Marais spotyka się z undergroundową kulturą dzielnicy Harajuku.

„To było moje pierwsze doświadczenie w pracy nad samochodem. Prestiż i innowacyjność Toyoty mówią same za siebie, dlatego współpraca z nią miała dla mnie szczególne znaczenie” – podkreślił Jun Takahashi.

„Najbardziej ekscytujące dla mnie jest łączenie dwóch przeciwstawnych elementów czy zjawisk. W projektowaniu samochodów zarówno materiały, jak i sposób nadawania kolorów całkowicie się różnią od tego, z czym mam do czynienia w świecie mody. Inspiracją dla mnie w tym projekcie były miejskie widoki oraz efekty kolorystyczne które można zaobserwować w nowoczesnym mieście. Codziennie jeżdżę samochodem po Tokio i widzę, jakie znaczenie może mieć kolor” – dodał Jun Takahashi.

Od stylowego Aygo do praktycznego Aygo X

Po raz pierwszy Aygo pojawiło się na rynku w 2005 roku. Od tego czasu model ten jest nie tylko najbardziej przystępnym samochodem Toyoty w Europie, ale jednocześnie zwraca uwagę młodzieńczym, stylowym charakterem. Te cechy przyciągnęły do Toyoty wielu nowych, świadomych stylu klientów.

Zmieniając typ nadwozia z hatchbacka na crossovera, europejscy styliści Toyoty otworzyli przed kierowcami Aygo X nowe możliwości wyrażenia własnej indywidualności, zwiększając jednocześnie jego walory praktyczne. Większe wymiary i nadwozie crossovera z wyjątkowo dużymi kołami (17" lub 18") idealnie wpisują się w upodobania nowego pokolenia kierowców. Samochód jest przy tym równie zwrotny jak poprzednik, choć jest o 235 mm dłuższy, o 125 mm szerszy i ma o 90 mm większy rozstaw osi.

„Byliśmy pewni, że UNDERCOVER jeszcze bardziej podkreśli wyjątkowy charakter Aygo X. Projekt Juna Takahashiego pokazuje, w jaki sposób język mody można przełożyć na zupełnie inny środek wyrazu – stylistykę samochodu. Jun pokazał nam zupełnie nowy sposób patrzenia na kolorystykę i wniósł do projektu oryginalne pomysły, jak wykorzystać detale, aby stworzyć coś interesującego i nieoczekiwanego” – zaznaczył Tadao Mori, szef działu stylistyki Toyota Motor Europe.