Toyota Professional Bielsko-Biała - Hybrydy stanowią już prawie 80% sprzedaży | Toyota
12-07-2023

Hybrydy stanowią już prawie 80% sprzedaży Toyoty w Polsce

Corolla najpopularniejszą hybrydą

W pierwszej połowie 2023 roku Toyota sprzedała w Polsce 27 647 hybryd. To więcej niż w całym 2019 roku. Łącznie od początku obecności samochodów z napędem hybrydowym na polskim rynku sprzedano ich ponad 230 tys.

 

Od stycznia do czerwca 2023 roku Toyota dostarczyła polskim klientom 27 647 hybryd. To więcej niż w całym 2019 roku. Udział samochodów z napędem hybrydowym w całkowitej sprzedaży marki w pierwszym półroczu 2023 roku wyniósł 77%. Jest to o 10 p.p. więcej niż miało to miejsce w analogicznym okresie w roku ubiegłym.

Toyota oferuje w Polsce aż 9 modeli z napędem hybrydowym. Najpopularniejszą hybrydą marki nieprzerwanie od 2019 roku jest Corolla. W pierwszej połowie 2023 roku sprzedano już 5789 egz. tego modelu z napędem zelektryfikowanym (57% udziału). W niespełna 5 lat na drogi wyjechało już blisko 57 tys. hybrydowych Corolli.

Drugim najczęściej wybieranym samochodem hybrydowym w pierwszym półroczu 2023 roku był Yaris Cross. Do polskich klientów trafiło 5354 hybrydowych miejskich crossoverów, a udział zelektryfikowanego napędu w całkowitej sprzedaży tego modelu wyniósł 87%.

W pierwszych 6 miesiącach 2023 roku klienci kupili też 5017 Toyot C-HR. Na rynku dostępna jest obecnie wersja tego modelu o nazwie Final Edition, która występuje wyłącznie z napędem hybrydowym o mocy 122 KM i 184 KM.

W przypadku modelu Yaris hybrydy stanowią już 63% sprzedaży. Od stycznia do czerwca 2023 roku sprzedano 4709 egz. tego auta z napędem hybrydowym.

„Ponad 3/4 aut wyjeżdżających z naszych salonów to hybrydy. To najlepszy dowód na to, że Toyota w Polsce jest marką zelektryfikowanych samochodów, a klienci mogą wybierać zależnie od preferencji. Oferujemy już dziewięć modeli hybrydowych – od miejskiego Yarisa po rodzinnego, 7-osobowego Highlandera. Co więcej, w kolejnych autach debiutuje najnowsza, 5. już generacja oszczędnego i niezawodnego napędu hybrydowego, która pozwala jeszcze częściej i dłużej poruszać się wyłącznie na prądzie” – podkreślił Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe.

Po raz pierwszy hybrydowy napęd Toyoty pojawił się w Polsce w 2004 roku. Wówczas to zadebiutował w naszym kraju Prius. W niespełna 19 lat marka sprzedała już ponad 230 tys. aut z tym zelektryfikowanym napędem. Najchętniej wybieranym hybrydowym modelem była Corolla (57 tys. egz.). Kolejne miejsca przypadły w udziale takim modelom, jak Toyota C-HR (43,6 tys. egz.), RAV4 (42,6 tys. egz.) i Yaris (32,1 tys. egz.).