Nowa Toyota GR Yaris to samochód stworzony do wyczynowej jazdy. Wzmocniona płyta podłogowa, ulepszone zawieszenie, stały napęd na cztery koła i nowe tryby jazdy – to tylko niektóre atuty tego pojazdu napędzanego 3-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem 1.6. Nowy GR Yaris będzie oferowany wyłącznie z Pakietem Sport z ulepszonym chłodzeniem w standardzie. Dostępne będą też dwie limitowane wersje specjalne – Ogier i Rovanperä.
Samochód rajdowy musi doskonale radzić sobie w każdych warunkach – zarówno na rozgrzanym asfalcie, jak i na szutrowych drogach czy pokrytych śniegiem i lodem trasach. Takim właśnie pojazdem jest nowa Toyota GR Yaris, stworzona we współpracy z zespołem TOYOTA GAZOO Racing, wielokrotnym zdobywcą mistrzowskich tytułów producentów i kierowców w WRC.
Połączenie mocy, stabilności i precyzji, doprowadzone do perfekcji w rajdowym modelu GR YARIS Rally1 HYBRID, znalazło odzwierciedlenie w nowej odsłonie sportowego GR Yarisa. To doskonały przykład nieustannego doskonalenia seryjnych samochodów Toyoty dzięki technologiom opracowywanym w motorsporcie.
Nowa Toyota GR Yaris
Nowy GR Yaris zadebiutował na początku 2024 roku na targach Tokyo Auto Salon. Jest to kolejna odsłona modelu, który odniósł spektakularny sukces na rynku aut sportowych i zdominował segment hot-hatch. W ciągu trzech lat od jego debiutu inżynierowie Toyoty, w konsultacji z profesjonalnymi kierowcami rajdowymi i wyścigowymi, pracowali intensywnie nad ulepszeniem GR Yarisa, by stał się jeszcze mocniejszy, jeszcze lepszy w prowadzeniu oraz dający jeszcze więcej przyjemności z jazdy.
Nowy GR Yaris otrzymał ulepszoną wersję turbodoładowanego, 3-cylindrowego silnika, który teraz ma większą moc i wyższy moment obrotowy. Jednostka ta została sparowana z nową, 8-biegową skrzynią automatyczną, która charakteryzuje się niesamowicie szybkimi zmianami przełożeń. Poprawiono też podwozie, a w kabinie zmodyfikowano pozycję za kierownicą, by była jeszcze bardziej sportowa. Zawieszenie dostrojono, by zapewniało doskonałą przyczepność nawet w ekstremalnych warunkach. Dostosowano też ustawienia sprężyn oraz wzmocniono przednie amortyzatory.
Nowy hot-hatch Toyoty zachował wszystkie te cechy, które przyniosły mu rynkowy sukces, ale oferuje też coś więcej. Do podstawowego wyposażenia zostały włączone najważniejsze elementy Pakietu Sport – dodatkowa chłodnica, intercooler z natryskiem wody oraz zmodyfikowany wlot powietrza.
Model trafi do sprzedaży w Europie latem 2024 roku.